DumpStats voor flying dutchman

1,172 +1261 -89

Kudos

#32924 (Top 11.9831%)

Kudos/dag 0.18
Kudos/reaguursel 13.32
Meeste kudos op 1 reaguursel 599
Minste kudos op 1 reaguursel -64

88

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.01
Topreaguursels 0
Woorden per reaguursel 24.4
Reacties per reaguursel 0.15
Meeste reaguursels op 1 dag 11
Aantal x weggejorist 1
Gestart op 25-04-2007

Kudoverloop over tijd

599 kudos 2018-05-19 13:43:22 op Typisch HEMA
Vervelende sluikreclame inderdaad.

49 kudos 2014-10-01 14:50:45 op Welkom aan boord dames en heren
Dee Miller | 01-10-14 @ 14:29 | + 0 -
Ga dan ook niet de wijsneus uithangen als je er geen inhoudelijke kennis van hebt.
Zijwind of headwind zorgen er voor dat de grondsnelheid (vaak) ietsjes lager is maar niet zo laag dat het vliegtuig bijna stil komt te hangen ten opzichte van de grond. Een 747-8 roteert (afhankelijk van gewicht) met een snelheid van tussen de 130-170knopen. Stel dat er 10 knopen headwind staat, dan heb je alsnog een snelheid van zo'n 150knopen - 300km/h ten opzichte van de grond.
Daarnaast heeft de Vr hier niet te maken met Vmca of Vmcg; en je schakelt niet over op 'flight controls' na Vr; het is simpelweg de snelheid waarbij je met genoeg marge (in geval van engine failure) het toestel kan laten vliegen en dus roteert.
Verder is hier geen sprake van een stall; dit is gewoon bewust gedaan om even te zwaaien met de vleugels naar het personeel op de grond.

17 kudos 2014-10-01 17:37:03 op Welkom aan boord dames en heren
Dee Miller | 01-10-14 @ 17:29 | + 0 -
Ok sorry, het kwam zo over dus vandaar.
Ik kan je wel iedere term en begrip uitleggen maar dat past niet in een enkele post op dumpert, zeker gezien er ook google voor is...
Kreten als 'overschakelen op flight controls' daarentegen heb ik nog nooit van gehoord.
Ik wilde vroeger idd piloot worden en dat is nog gelukt ook.

13 kudos 2014-10-01 15:09:28 op Welkom aan boord dames en heren
vliegtuig123 | 01-10-14 @ 15:01 | + 0 -
Even gecopy pasted uit een van de boeken;
V2 takeoff safety speed. It is the minimum speed that needs to be maintained up to
acceleration altitude, in the event of an engine failure after V1. Flight at V2 ensures that the
minimum required climb gradient is achieved, and that the aircraft is controllable.
V2 speed is always greater than VMCA, and facilitates control of the aircraft in flight.
In an all-engines operative takeoff, V2+10 provides a better climb performance than V2.

Met andere woorden; na V1 kan je niet meer stoppen en moet je door, ongeacht wat er gebeurt. Bij Vr roteer je de kist en zo snel je in de lucht bent accelereer je naar V2, die ligt dicht bij Vr. Mocht je een engine failure krijgen tijdens Vr ga je vliegen, accelereer je naar V2 (+10) en klim je met die snelheid naar een veilige hoogte voor je gaat beginnen met verder accelereren.

7 kudos 2019-08-08 17:22:45 op Siamese Mustang in actie
In deze configuratie kon het toestel veel meer brandstof vervoeren en was het dus een goedkope & snelle oplossing om jagers te produceren die extra lange afstanden konden afleggen om bommenwerpers te escorteren.

6 kudos 2019-02-09 00:18:49 op Onderweg naar verkansie
@Kilimanjaro | 08-02-19 | 22:29: Gelul; dit is een compressor surge/stall waardoor de luchtstroom in de motor blijft haperen

6 kudos 2019-02-09 14:27:12 op Ondertussen op de A9
@Frustraat | 09-02-19 | 11:16: Klopt; ground call (zit op lager paneel tussen de vliegers) en kan men gebruiken om aandacht te vragen van grondpersoneel. Geen knopjes voor vlaggetjes uit het raam echter.

5 kudos 2019-06-22 13:33:42 op Hardloper zakt in elkaar
Toch wel mooi dat ze daar de marathon in Dumpert-kleuren hebben versierd.

3 kudos 2014-10-01 21:02:32 op Welkom aan boord dames en heren
bolkebeer | 01-10-14 @ 20:25 | + 2 -
Captain special movement? Is dat een nieuwe functie? 30.000 uur... dan ben je een uitzondering, helemaal binnen KLM.
-
krause71 | 01-10-14 @ 20:51 | + -1 -
De 747-8's worden nu gebouwd en afgeleverd door de fabriek.

2 kudos 2014-10-01 20:19:18 op Welkom aan boord dames en heren
Ik heet niet Klaas | 01-10-14 @ 19:59 | + 0 -
Ook met het uitvallen van een motor kan het vliegtuig vliegen na Vr en zit je snel op V2 (of hoger) als je eenmaal de wielen in de lucht hebt. Het vermogen waarmee je takeoff gaat blijft in principe hetzelfde (de 777 uitgezonderd geloof ik maar dat weet ik niet zeker), want het is berekend met het idee dat er altijd een motor zou kunnen uitvallen. Mocht je zomaar meer vermogen geven zou het kunnen dat je rudder (richtingsroer op de staart) niet genoeg effect vanwege de lage snelheid heeft om het a-symetrische vermogen op te vangen en je alsnog onbestuurbaar raakt.

2 kudos 2014-10-02 01:03:02 op Welkom aan boord dames en heren
eekhoorn14 | 01-10-14 @ 22:08 | + 4 -
Haha! Loop al een tijdje met een ideetje voor een leuk filmpje rond.. als ik ooit tijd heb wellicht ;)
Misschien upload ik binnenkort even wat korters om wat impressies te geven.

1 kudos 2019-11-01 13:21:07 op Stier is snel!
@Zwitsalpoep | 01-11-19 | 13:06: Heb je wel eens een natuur documantaire gezien?

1 kudos 2014-10-01 18:59:27 op Welkom aan boord dames en heren
BLR | 01-10-14 @ 18:45 | + 0 -
Vaak tussen de 4 en 13 achtereen dagen van huis. Soms minimale rust, soms 5 dagen op bestemming vrij. Prima te doen dus.

1 kudos 2014-10-25 03:53:18 op Landingen op Schiphol tijdens de storm
Schiphol is inderdaad een van de velden waar geluidsoverlast zwaarder weegt dan de voorkeur voor zo weinig mogelijk zijwind. De baan zal pas worden veranderd als de limieten worden bereikt, alles om zoveel mogelijk landingen/starts op de geprefereerde banen te houden. Andere banen kunnen moeten zo weinig mogelijk per jaar worden gebruikt, dus wordt het inschakelen daarvan zoveel mogelijk uitgesteld tot het echt niet anders meer kan.

Papa Whiskey | 25-10-14 @ 02:06 | + 0 -
Er zijn veel redenen waarom er mogelijk een go-around moet worden gemaakt. Dit soort weersomstandigheden kunnen behoorlijke turbulentie en/of wind shear veroorzaken en als de deviaties buiten de limieten vallen moet er een doorstart worden gemaakt. Dat geldt bij iedere maatschappij en bij iedere kist. Daarnaast is het een broodje aap dat er bij Emirates alleen autolands worden gemaakt. 99% van de landingen gebeurt ook daar gewoon op de hand.

1 kudos 2014-10-01 17:11:15 op Welkom aan boord dames en heren
Cuban8 | 01-10-14 @ 16:59 | + 0 -
De 747-8 is gedeeltelijk fly-by-wire, maar heeft geen alpha-floor-protection. Ik ken het toestel iets beter dan van Flightsim alleen ;)

0 kudos 2008-07-14 21:40:25 op Practice Forced Landing
Haha als ik een filmpje-van-eigen-vlieg-collectie post ben ik morgen mijn brevet kwijt denkik...

0 kudos 2008-08-22 12:44:50 op Hou nou een sop!
Hahaha geweldig... de enige manier om duidelijk te maken waar je grenzen van zelfrespect liggen.

0 kudos 2008-10-14 15:28:56 op Talibanprutsers
Ja veel keuze hebben ze niet he... stilstaan = kans op beschieting, doorrijden is kans op volgende bom.

0 kudos 2009-01-14 01:17:14 op Car crashes
veel vrouwen achter het stuur geloof ik... -1

0 kudos 2009-04-08 23:13:06 op Powned P3 Remix (Davinzzie)
Heb je een website of op andere manier meer van deze meuk te downloaden? Echt goeie shit, hier moet je meer mee doen man!

0 kudos 2009-06-30 12:53:08 op Treinenman
Geniaal gedaan! epic classic

0 kudos 2009-12-05 13:43:21 op Handicat
Kansenkat

0 kudos 2010-01-12 01:11:02 op Talibangehakt
Ongelooflijk wat een naieve zielige mensen hebben we in dit landje... er gaan alleen maar onschuldige mensen dood, dit soort bommen worden zonder na te denken op iedere groep mensen gegooid, de ISAF/NAVO is slecht en als we daar niet zouden zitten zou de wereld ideaal zijn.


Dream on...

0 kudos 2008-10-07 17:16:38 op Hi-res onweer
Wat voor belichting/iso/aperature had je? Mooie foto hoor!

0 kudos 2015-03-21 11:23:14 op Vliegtuig wilt niet lekker
parelsvoorzwijnen | 20-03-15 @ 22:25 | + 0 -
Ben 'm nog niet tegengekomen ;)